Halwa Telinga

Status Terkini

Online tak menentu.. Harap maklum.. ^_^

Followers

Mai Tinggai Jejak Sini

Teman Blog

Wednesday, 13 July 2016

Ana uhibbuka fillah ilal Jannah ya Zauji


Kali ni nak share kisah suami isteri yang begitu bahagia.. hanya untuk perkongsian yang di ambil dalam blog juga.. copy dan share ..

Ana uhibbuka fillah ilal Jannah ya Zauji

"Ada sepasang suami isteri, dimana sang isteri adalah wanita yang sangat amat cantik, tanpa aib sedikit pun. Suaminya sangat mencintainya, begitu juga isterinya.


Di waktu itu sedang marak tersebar penyakit kulit, yang akibatnya merosakkan keindahan kulit. Sang isteri merasa dirinya hodoh dan wajahnya mulai hancur dimakan penyakit. Dikala itu sang suami sedang berada diluar dan belum mengetahui bahwa isterinya terserang penyakit kulit tersebut.

Dalam perjalanan pulang, sang suami mengalami kemalangan yang membuatnya menjadi 'buta'.

Dari hari ke hari, sang isteri yang pada mulanya seperti bidadari berubah menjadi wanita yang amat hodoh dan menyeramkan, namun sang suami tak dapat melihat dan kehidupan mereka berjalan seperti biasa dengan penuh kasih sayang dan cinta seperti awal mereka menikah.
Βerjalan 40 tahun, sang isteri meninggal dunia. Sang suami sangat bersedih dan merasa kehilangan. Di perkuburan, sang suami adalah orang terakhir yang keluar dari kuburan sang isteri. Ketika berjalan, datanglah seseorang menyapanya, "Abg, abg nak kemana?"Jawab sang suami, "Saya nak balik."

Мendengar jawapan tersebut, orang tersebut bersedih dengan keadaan sang suami yang buta dan berseorangan. Lalu orang tersebut berkata, "Bukankah abg buta dan selalu bergantung dengan isteri abg? Sekarang mcm mna abg nak balik seorang?"

Jawab sang suami, "Sebenarnya saya tidak buta. Selama 40 tahun saya hanya berpura-pura buta. Semua ini saya lakukan supaya tiada air mata dan kesedihan pd isteri saya. Saya tahu isteri saya hodoh dan ada penyakit kulit, tapi ianya tidak menjadi masalah kerana saya sangat mencintai nya." "
Allahurabbi. Terjatuh airmata. Alangkah indah nya cinta kerana Allah. Kekurangan pun boleh buat2 tak nmpak. Siap mngaku dri buta. Allah Allah. 😢Saya yakin jika kita bercinta dengan cara yg halal, kerana Allah, pasti dan pasti Allah akn kurniakan kita kluarga yang sakinah mawaddah warahmah. :')



***Demi Allah. Aku sangat mencintai si dia yang sudah halal bagi ku. Aku mencintaimu suamiku. Kerana Allah. Terima kasih kerana menerima kekurangan diri ini. Terima kasih atas pengorbanan mu. Terima kasih kerana masih bertahan bersama isteri mu yang 'berolah'. Terima kasih atas segala-gala nya. Semoga Allah kurniakan kita keluarga yg sakinah, mawaddah wa rahmah. I ❤ you ilal jannah....


TERIMA KASIH MEMBACA ENTRY SI KECIK

No comments:

Post a Comment