Halwa Telinga

Status Terkini

Online tak menentu.. Harap maklum.. ^_^

Followers

Mai Tinggai Jejak Sini

Teman Blog

Friday, 30 October 2015

Kotak Hati


Lama tak masuk gua ney.. agak lama tak blogging and blog walking... 
apa kabar silent readers kat cney eh.. rasa nak coret sket kisah aku selama aku tak berblog ney.. 
aku sekarang merantau, kononnya nak berdikari.. alhamdulillah ok cuma macam-macam dugaan mai.. pahit manis tawar kelat masam dalam hidup aku ney selama aku jauh dengan family ney.. aku cuba untuk bertahan.. tapi hati ney masih kat langkawi.. dannnnn aku kenai macam-macam perangai orang kat cney cuma perlu hati-hati.. nak hidup jangan ganggu orang baru senang nak buat keja.. kannnn????? 
dan aku pernah jatuh. , aku cuba kuatkan hati.. aku cuba melawan.. alhamdulillah semua ok..
Ok laa.. rasa banyak nak kongsi cuma tetiba macam tak dak idea pulak..
"SAKIT itu ALLAH yang tahu,
Ya ALLAH peritnya dugaanMu,
Aku tak mampu nak hadapi lagi,
Kuatkan hati aku Ya ALLAH....
Syafakillah wahai hati..
Latahzan innallaha ma'ana..
La yukallifullahu nafsan illa wus'aha."
WASSALAM...

TERIMA KASIH MEMBACA ENTRY SI KECIK

Wednesday, 20 May 2015

ヅ H A T I ヅ



ヅ Hati yang Busuk akan diTerjemahkan dengan perbuatan yang Buruk...
Hati yang Baik akan diTerjemahkan dengan perbuatan Baik...


Hipotesis: Semakin Bertambah Baik Hati, Semakin Bertambah Baik Perbuatan...

Hubungan Antara Hati Dan Perbuatan adalah Berkadar Terus....

Kesimpulan: Hipotesis Diterima..


TERIMA KASIH MEMBACA ENTRY SI KECIK

Friday, 3 April 2015

TIDAK vs YA!

Cemburu????
Lidah- tidak, kenapa untuk aku cemburu??? aku bukan kenal siapa dia..
Hati- ya, aku sangat cemburu.. sebab aku kenal hati dia..
Marah????
Lidah- tidak, bukan salah dia yang aku nak marah dia..
Hati- ya, marah sebab masing-masing diamkan selama ini..
Sayang???
Lidah- tidak, just anggap kawan saja..
Hati- ya, aku mula sayang sebab aku mula kenal hati dia..
Lepaskan???
Lidah- ya, aku lepaskan,. itu yang terbaik buat aku dan dia..
Hati- tidak, aku tak sanggup..aku mula sayang dia..
HATI ATAU LIDAH YANG TERBAIK???
INSYAALLAH PASTI ALLAH AKAN TUNJUK JALAN SUATU HARI NANTI...
                                                                           -cikanisroslee90/03042015/0143am-

TERIMA KASIH MEMBACA ENTRY SI KECIK

Wednesday, 18 February 2015

ヅ Bercelaru..Dilema.. ヅ

ヅ Salam maghrib..hari ney aku aku nak menaip ikut jari aku saja...nothing special,tapi aku tak faham kenapa dengan aku sejak dua menjak ney..mesti nak angin & moody dengan orang...aku tak tau apa yang aku tengah fikir..aku cuma rasa otak aku ney sangat-sangat serabut..otak aku bercelaru...hati aku dilema..aku tak fahammmmmmm..kadang aku rasa happy, kadang aku rasa sunyi...kadang aku perlukan teman untuk aku senyum..
Takkan hati aku dah mula  rasa keras??? takkan hati aku dah mula kosong??? Apapun aku cuba tabah untuk hari ney...hati aku mula nanges..aku tak mampu nak senyum macam dulu..mungkin aku boleh senyum tapi hanya senyuman yang kosong..kenapa aku jadi macam ney???? Aku cuba ambik berat tentang kamu tapi aku rasa aku sia-sia untuk semua tu..
Ya Allah..aku nak diri aku yang dulu..aku perlukan senyuman yang dulu..aku tak mau pura-pura dihadapan orang lain..aku cuba kuatkan hati aku..kat tempat keja pon aku rasa serabut, dengan layan customers..dengat benda dalam otak hati aku ney...bila aku boleh keluar dari masalah ney..aku hanya menunggu dan terus menunggu...tapiiiiii sampai bila??????????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Aku jugak tak mau orang kata aku ney orang yang bermasalah dan murung sebab ney bukan diri aku! aku nak jadi diri aku yang dulu..aku sentiasa berdoa..insyaAllah ada jalan...
Alhamdulillah dan syukur aku masih bernafas sehingga sekarang...Terima kasih anda sudi baca entry aku kali ney... Assalamualaikum.. ヅ
-copyEn.Google-

TERIMA KASIH MEMBACA ENTRY SI KECIK

Friday, 13 February 2015

ヅ Redha ............ Mencintaimu ヅ

ヅ Agak lama aku menyepi....ada jugak yang merindukan tulisan aku di blog...maaf aku sekarang kurang aktif di blog...aku jugak rindu aku yang dulu...aku tahu aku jugak seorang yang kuat (kuat ke?)...
ヅ Apapun ujian yang Allah turunkan kat aku, aku redha dengan ikhlas...aku dah tak mau berharap apa-apa lagi yang membuat aku tertunggu-tunggu...aku bukanlah seperti dulu....mungkin hati aku keras sedikit dari sebelum ney....dulu aku fikir seronok...sekarang tak lagi...mungkin pada usia aku sekarang, aku lebih fikir positif dan fikir masa depan aku....kadang tu aku sudah jemu dan lali dengan kata-kata seorang LELAKI...jika benar dan YA kamu betul-betul ingin aku....kenapa perlu ucap pada aku??? kenapa tak terus terang saja pada kedua orang tua aku??? aku tahu kau berani...kenapa kau nak BOOKED aku dengan kata-kata??? kenapa bukan dengan perbuatan??? tak semestinya kita bercinta berpuluh tahun kita akan dan wajib bernikah dengan dia...ntah-ntah orang yang kita tak pernah sangka itulah yang akan kita nikah...rahsia Allah sangat sempurna untuk umat-NYA...dan aku jugak percaya jodoh dari Allah...yang aku berharap orang yang cintakan aku tu adalah seorang yang cintakan Allah dan cintakan aku kerana Allah...dan bukan kerana nafsu atau rupa yang hanya pinjaman kita didunia...

ヅ Memang ramai yang kata, jangan kita menerima seseorang yang kita tidak kenali untuk dijadikan teman hidup kita...takut benda buruk akan berlaku...dan tak semestinya orang yang kita cinta sayang berpuluh-puluh tahun tu akan baik dengan kita setelah kita bernikah...tak semestinya kita dilayan dengan baik....semua tu rahsia Allah...kita hanya merancang...Allah dah tentukan jalan hidup kita...kita cuma perlu lalui ujian yang diturunkan oleh-NYA...tapi ada jugak segelintir teman yang sokong niat aku...dan aku jugak tak akan menaruh harapan dan bagi harapan terlalu tinggi untuk benda ney...yang pasti doa untuk Allah tunjukkan jalan jangan kita lupa...
ヅ Aku jugak bahagia dengan kehidupan aku sekarang...ada keluarga yang sayangkan aku...kawan-kawan, sahabat-sahabat, teman-teman yang ada dengan aku...aku bahagia dengan mereka....dannnnnn aku percaya dalam ramai-ramai yang aku kenal ada yang BERANI....aku cuma perlu sabar dan yakin dengan kehidupan ney...terima kasih pada tuan empunya badan yang menyedarkan aku selama aku koma dari masalah hati...cara percakapan kau memang agak lucu dan ada gurau senda,,,,tapi biarlah kata-kata kau tu ikhlas....insyaAllah aku terima dengan ikhlas...ヅヅヅ
                                                                                

TERIMA KASIH MEMBACA ENTRY SI KECIK

Saturday, 7 February 2015

ヅ Hati WANITA ヅ

KUATNYA SEORANG WANITA ITU APABILA....
Tetap berdiri walau sendiri 


Tetap bersabar walau diuji 


Tetap berbelas walau dikeji 


Tetap tersenyum walau disakiti 


Tetap mengasihi walau dibenci 


Tetap mendoakan walau dikhianati...



P/S: Renungan buat Muslimah yang belum ingin menutup auratnya dengan Hijab Beralasan belum siap berjilbab karena yang penting hatinya dulu diperbaiki.....

TERIMA KASIH MEMBACA ENTRY SI KECIK

Thursday, 15 January 2015

ヅ Hati Kecik ヅ

ヅ Apa kenapa bagaimana siapa???? Apa yang dah jadi ngan hati aku??? keras?? kenapa keras??? siapa yang buat??? 
Aku cuba untuk bertahan kesakitan yang aku alami.. macam-macam dugaan yang Allah turunkan untuk aku.. Aku cuba untuk tabah lalui jugak even aku penat dengan semua tu.. walaupun aku tak pernah tunjuk apa yang aku alami, biarlah senyuman yang ukir hari-hari aku untuk orang sekeliling aku.. aku jugak mau tengok kawan-kawan senyum.. aku syukur ada kawan-kawan.. aku memang tau tak semua orang sukakan kita.. tapi seumur hidup aku, aku tak pernah  ganggu hidup atau ambik tau pasai hidup seseorang.. tapiiiiiiiiiiiiiiii,. kenapa ada yang busybody nak tau hal hidup aku.. ehhh, aku diam aku tak bukak mulut tak bermakna aku lemah aku mengalah ok! aku cuma nak tengok takat mana kau boleh ambik tau hal hidup aku.. buat apa aku nak heboh satu dunia pasal aku.. dannnnn buat apa aku nak habaq kat kau hal-hal aku kat kau???? tak semak ka korek kisah hidup aku?? aku semak ngan perangai kau, kau tauuuuu...
*
**
***
Aku nak sangat kau cakap depan-depan aku.. apa yang kau tak puas kann.. boleh kita bincang.. cakap depan-depan... ermmm.. aku doakan yang terbaeklah buat kau!!!!!!!
*
**
***
****
ヅ  hatikecikanisヅ 

TERIMA KASIH MEMBACA ENTRY SI KECIK

Saturday, 10 January 2015

Tabah Hati Anis

HAI reader.. hari ney rasa nak update... biaq tenang jiwa aku selama ney.. 
Aku engat tahun ney tak mau lah ada masalah lagi.. rupanya ada jugak.
Ye lah kita hanya merancang.. ALLAH yang tentukan segalanya.. aku kena kuat dan tabah.. insyaAllah.. tapi berat ujian ney.. ermm..
Bila kita sungguh2 tapi dihancurkan.. memang sakit kannn.. ermm. Terima lah hakikat..
Ermmm.. 


Terima kasih pada yang memberi kata2 semangat..
Kata2 nasihat.. 


TERIMA KASIH MEMBACA ENTRY SI KECIK

Thursday, 1 January 2015

ヅ WELCOME 2015 ヅ

ヅ Alhamdulillah.. today is 1st page of 365 pages in 2015. i hope this year will be nice to me.. InsyaAllah..
okkkkk... i choose diary the pink color in my year, coz i love PINK so much .. hokhokhok..
on this day i'm already 25 yearOld in this year.. wahhh.. feeling old meyh!!!

Now i open my life with my new diary.. with LOVE ANIS ..
ヅ    2014 too much pain, too much tears, too much suffering, too much stress.. But most of all, i'm still thankful, i'm still strong, i'm still can face anything.. 2014 is the hardest year i ever been, hoping so much that 2015 is going to be nice... aminnn..
  
ヅ nothing special in this entry but i will try to create the best entry for my silent blogger..
that's all.. TQ dear reader...






TERIMA KASIH MEMBACA ENTRY SI KECIK