Halwa Telinga

Status Terkini

Online tak menentu.. Harap maklum.. ^_^

Followers

Mai Tinggai Jejak Sini

Teman Blog

Wednesday, 18 February 2015

ヅ Bercelaru..Dilema.. ヅ

ヅ Salam maghrib..hari ney aku aku nak menaip ikut jari aku saja...nothing special,tapi aku tak faham kenapa dengan aku sejak dua menjak ney..mesti nak angin & moody dengan orang...aku tak tau apa yang aku tengah fikir..aku cuma rasa otak aku ney sangat-sangat serabut..otak aku bercelaru...hati aku dilema..aku tak fahammmmmmm..kadang aku rasa happy, kadang aku rasa sunyi...kadang aku perlukan teman untuk aku senyum..
Takkan hati aku dah mula  rasa keras??? takkan hati aku dah mula kosong??? Apapun aku cuba tabah untuk hari ney...hati aku mula nanges..aku tak mampu nak senyum macam dulu..mungkin aku boleh senyum tapi hanya senyuman yang kosong..kenapa aku jadi macam ney???? Aku cuba ambik berat tentang kamu tapi aku rasa aku sia-sia untuk semua tu..
Ya Allah..aku nak diri aku yang dulu..aku perlukan senyuman yang dulu..aku tak mau pura-pura dihadapan orang lain..aku cuba kuatkan hati aku..kat tempat keja pon aku rasa serabut, dengan layan customers..dengat benda dalam otak hati aku ney...bila aku boleh keluar dari masalah ney..aku hanya menunggu dan terus menunggu...tapiiiiii sampai bila??????????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Aku jugak tak mau orang kata aku ney orang yang bermasalah dan murung sebab ney bukan diri aku! aku nak jadi diri aku yang dulu..aku sentiasa berdoa..insyaAllah ada jalan...
Alhamdulillah dan syukur aku masih bernafas sehingga sekarang...Terima kasih anda sudi baca entry aku kali ney... Assalamualaikum.. ヅ
-copyEn.Google-

TERIMA KASIH MEMBACA ENTRY SI KECIK

Friday, 13 February 2015

ヅ Redha ............ Mencintaimu ヅ

ヅ Agak lama aku menyepi....ada jugak yang merindukan tulisan aku di blog...maaf aku sekarang kurang aktif di blog...aku jugak rindu aku yang dulu...aku tahu aku jugak seorang yang kuat (kuat ke?)...
ヅ Apapun ujian yang Allah turunkan kat aku, aku redha dengan ikhlas...aku dah tak mau berharap apa-apa lagi yang membuat aku tertunggu-tunggu...aku bukanlah seperti dulu....mungkin hati aku keras sedikit dari sebelum ney....dulu aku fikir seronok...sekarang tak lagi...mungkin pada usia aku sekarang, aku lebih fikir positif dan fikir masa depan aku....kadang tu aku sudah jemu dan lali dengan kata-kata seorang LELAKI...jika benar dan YA kamu betul-betul ingin aku....kenapa perlu ucap pada aku??? kenapa tak terus terang saja pada kedua orang tua aku??? aku tahu kau berani...kenapa kau nak BOOKED aku dengan kata-kata??? kenapa bukan dengan perbuatan??? tak semestinya kita bercinta berpuluh tahun kita akan dan wajib bernikah dengan dia...ntah-ntah orang yang kita tak pernah sangka itulah yang akan kita nikah...rahsia Allah sangat sempurna untuk umat-NYA...dan aku jugak percaya jodoh dari Allah...yang aku berharap orang yang cintakan aku tu adalah seorang yang cintakan Allah dan cintakan aku kerana Allah...dan bukan kerana nafsu atau rupa yang hanya pinjaman kita didunia...

ヅ Memang ramai yang kata, jangan kita menerima seseorang yang kita tidak kenali untuk dijadikan teman hidup kita...takut benda buruk akan berlaku...dan tak semestinya orang yang kita cinta sayang berpuluh-puluh tahun tu akan baik dengan kita setelah kita bernikah...tak semestinya kita dilayan dengan baik....semua tu rahsia Allah...kita hanya merancang...Allah dah tentukan jalan hidup kita...kita cuma perlu lalui ujian yang diturunkan oleh-NYA...tapi ada jugak segelintir teman yang sokong niat aku...dan aku jugak tak akan menaruh harapan dan bagi harapan terlalu tinggi untuk benda ney...yang pasti doa untuk Allah tunjukkan jalan jangan kita lupa...
ヅ Aku jugak bahagia dengan kehidupan aku sekarang...ada keluarga yang sayangkan aku...kawan-kawan, sahabat-sahabat, teman-teman yang ada dengan aku...aku bahagia dengan mereka....dannnnnn aku percaya dalam ramai-ramai yang aku kenal ada yang BERANI....aku cuma perlu sabar dan yakin dengan kehidupan ney...terima kasih pada tuan empunya badan yang menyedarkan aku selama aku koma dari masalah hati...cara percakapan kau memang agak lucu dan ada gurau senda,,,,tapi biarlah kata-kata kau tu ikhlas....insyaAllah aku terima dengan ikhlas...ヅヅヅ
                                                                                

TERIMA KASIH MEMBACA ENTRY SI KECIK

Saturday, 7 February 2015

ヅ Hati WANITA ヅ

KUATNYA SEORANG WANITA ITU APABILA....
Tetap berdiri walau sendiri 


Tetap bersabar walau diuji 


Tetap berbelas walau dikeji 


Tetap tersenyum walau disakiti 


Tetap mengasihi walau dibenci 


Tetap mendoakan walau dikhianati...



P/S: Renungan buat Muslimah yang belum ingin menutup auratnya dengan Hijab Beralasan belum siap berjilbab karena yang penting hatinya dulu diperbaiki.....

TERIMA KASIH MEMBACA ENTRY SI KECIK