Muzik-Muzik

Status Terkini

Online tak menentu.. Harap maklum.. ^_^

Followers

Mai Tinggai Jejak Sini

Teman Blog

Wednesday 22 June 2016

ヅ Cerita Hidup Aku ヅ

 hai dah lama gila aku tak masuk blog aku ney, 
dah bersawang habis ney.. 
last bulan 10 tahun lepas,. haha

kat sini aku nak cerita macam2 tentang kehidupan aku. 
aku rindu nak berblog..
ye lah dulu rajin ja dok menulis,.

ehem3,.. sebenaqnya aku dah sah jadi zaujah kepada zauj aku..
camna kami boleh kenal.. panjang cerita dia sebenaqnya. 
tapi tak pa, aku rajin nak cerita gak ney.

kisahnya terjadi tahun lepas.
aku jumpa zauj aku pon kat tempat aku merantau ney gak.
satu ja niat aku mai merantau ney.
aku nak keja, ye lah sebab aku mai sini sebab aku ada training.
training dominos, katanya nak bukak kat langkawi 
tapi bila dah lulus tetiba bos cakap langkawi tak jadi bukak.
so dengan berat hati aku terima je lah keja kat situ, 
tapi tak lama sebab tak tahan balik lewat.
dalam beberapa hari aku pindah keja, 
aku keja kat kedai spec mata, 
kat situ best sebab dapat belajaq check mata orang.
belajaq pasai lens bagai. aku keja dalam beberapa bulan ja.
 pastu aku dapat daikin (zauj yang tolong carikan)

kisah aku kenal zauj aku ney masa aku keja kedai spec tu. 
kami jadi kawan.
dia tak cakap banyak, nak kata romantik tu tak la, 
yelah sebab kawan.
mula jumpa dia (first dating as friend)
 kat kedai mamak tempat aku keja dulu tu.
da punya petah bercakap macam keta api. 
aku dalam hati, apa lah mamat ney, tak lenguh ka mulut tu.
biasa la dia dah biasa dok cakap ngan client dia.
pastu dating kedua, dia ajak teman p hantaq dokumen kat kilang.
lepas tu dia ajak lepak kat pantai kat sepang time tu.
borak p borak mai dia tanya hal peribadi. dia habaq kisah dia jugak.
pastu dating ketiga kat kedai mamak. dia cerita dah serius hal2 dia, 
termasuk komitmen dia. masing2 kami setuju. 

bila dah setuju, aku belum cakap ke family aku lagi. 
cuma dia ja yang cerita dan satu malam tu dia bawak 
jumpa mak dia kat kedai,.
kami makan and sembang semua. 
aku ney dah jenih malu2 kucing.haha

sampai masa aku habaq kat family aku time kat langkawi, 
aku takot nak cerita sebab tak pikiaq nak nikah.
depa semua ok.

kami bincang tarikh nak merisik.
plan nak merisik hujung bulan 12 tapi lain terjadi.
23.12.2015 family aku memang mai shah alam kat kak aku,
so kami bertunang masa tu. kami buat biasa2 ja.
alhamdulillah selamat semua.



kami diijab kabul 27.05.2016..
dua kamli lapas sebab tok kadi kata tak elok guna "aku".
so kena lah ulang.
alhamdulillah aku sah jadi zaujah buat zaujku naswin.


family perempuan


family lelaki


adik2 dan along


dan 28.05.2016 majlis bersanding.

pengapit


adik dan ayah


family perempuan


family lelaki

family paklong (perempuan)

tok dan maksu paksu

kami



kalau nak ikutkan banyak lagi aku nak letak. haha.. 

biasa saja kisah aku dan dia.. aku kenal tak lama. sekejap saja.
Allah hilangkan orang yang kita suka dulu ada hikmah. Allah munculkan zauj aku untuk aku.. insyaAllah sampai syurga.. aminnn..

terima kasih sebab baca kali ney.. sayang uoll..
selamat berbloging 






TERIMA KASIH MEMBACA ENTRY SI KECIK

No comments:

Post a Comment